GEAR4MUSIC EHDOT JA EDELLYTYKSET
Päivitetty 29. syyskuuta, 2023
TIETOSUOJAKÄYTÄNTÖ JA EVÄSTEKÄYTÄNTÖ
Täydellinen tietosuoja- ja evästekäytäntömme on nähtävissä täällä.
EHDOT JA EDELLYTYKSET
Mikään lausuma tai myyntiehto näissä ehdoissa ei vaikuta tai rajoita sinun lakimääräisiä oikeuksiasi, kuten ne on määritetty EU:n kuluttajanoikeusdirektiivissä, Iso-Britannian kuluttajanoikeuslaissa 2015 tai kuluttajasopimusohjeissa 2013 (tiedot, peruutus ja lisämaksut).
Kaikki tavaratilaukset käsittelee Gear4music Limited paitsi niissä tapauksissa, joissa maksu tehdään luotto- tai pankkikortilla, jolloin käsittelyn tekee Gear4music Europe Limited, joka on Gear4music Limitedin kokonaan omistama tytäryhtiö (Gear4music Limited tulee täyttämään tilaukset, jotka Gear4music Europe Limited on saanut ja käsitellyt).
Gear4music Europe Limitedin kotipaikka on Irlannissa.
Kaikki tilaukset täytetään seuraavien ehtojen mukaan, jotka ovat osa ja hallinnoivat myyntisopimusta. Tuotteiden hyväksyntä asiakkaan toimesta katsotaan näiden myyntiehtojen hyväksymiseksi, jollei asiakas ilmoita myyjälle kirjallisesti 15 päivän sisällä saatuaan tämän kirjeen tai tavaratoimituksen. Mitään asiakkaan esittämää ehtoa, joko asiakirjassa tai muuten, joka on ristiriidassa näiden ehtojen kanssa tai lisää niihin, ei tulla hyväksymään. Kellään myyjän asiamiehellä tai edustajalla ei ole toimivaltaa muunnella näitä ehtoja.
MAKSUEHDOT
Luotto- tai pankkikortilla tehdyt tilaukset veloitetaan maksukortilta, kun tilaus on vahvistettu. Myyjä pidättää oikeuden hylätä luotto- tai pankkikorttimaksun. Suoraa pankkisiirtoa suositellaan silloin, kun korttimaksu ei ole mahdollinen tai sitä ei hyväksytä. Myyjä hyväksyy ainoastaan tunnustettujen oppilaitosten ja valtion virastojen tilaukset 30 päivän luottoehdoin. Tavarat ovat myyjän omaisuutta, kunnes ne on maksettu kokonaisuudessaan, ja myyjä pidättää oikeuden olla lähettämättä tavaroita, ennen kuin maksu on maksettu.
TILAUSTEN LÄHETTÄMINEN
Myyjä ei sitoudu myyntisopimukseen ennen kuin asiakas on vastaanottanut tavarat. Kuten tuotesivulla ilmoitetaan, toimituspäivämäärät ovat vain arvioita - myyjä pyrkii parhaansa mukaan noudattamaan mainittua toimituspäivää. Myyjä pitää monia tuotteita varastossaan, mutta joissakin tapauksissa ilmoitettu päivämäärä on arvio siitä, kuinka kauan kestää tilata tuote valmistajalta ja toimittaa se asiakkaalle. Myyjä pidättää itsellään oikeuden toimittaa tilauksia osittain, mutta ei veloita tilauksen toimittamisesta kokonaisuudessaan mainostettua kokonaistoimitushintaa enempää.
KULJETUKSEN AIKANA VAHINGOITTUNEET TAVARAT
- Asiakkaan vastaanottamista tavaroista, jotka ovat vahingoittuneet kuljetuksen aikana, on ilmoitettava myyjälle mahdollisimman pian ja viimeistään 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta.
- Myyjä noutaa vahingoittuneet tavarat asiakkaalta ja toimittaa korvaavat tavarat mahdollisimman nopeasti omalla kustannuksellaan.
- Myyjä ottaa vastuun tavaran kunnosta siihen asti, kunnes se on toimitettu asiakkaalle, joten kaikki matkalla tapahtuvat vauriot tai rikkoutuminen ovat myyjän vastuulla, mutta jos jotain tapahtuu sen jälkeen, kun tavara on toimitettu asiakkaalle, asiakkaan osoittamaan turvalliseen paikkaan tai asiakkaan nimeämään naapuriin, se on asiakkaan vastuulla, eikä myyjä voi ottaa mitään vastuuta vahingoista.
- Myyjä ei ota vastuuta kuljetuksen aikana vahingoittuneista tavaroista, jos asiakas ilmoittaa vahingosta yli 14 päivän kuluttua tavaran vastaanottamisesta.
- Myyjä korvaa kohtuulliset palautuskustannukset, jos asiakas pystyy toimittamaan riippumattoman todisteen siitä, että vahinko johtuu myyjästä tai sen valtuuttamasta kuriiripalvelusta.
- Jos asiakkaan palauttamat tavarat vahingoittuvat asianmukaisesta ja suojatusta pakkauksesta huolimatta kuljetuksen aikana asiakkaalta myyjälle, myyjä ottaa vastuun, jos myyjä on järjestänyt noutamisen ja toimituksen ja helpottanut sitä.
- Jos asiakas on järjestänyt tavaran lähettämisen takaisin myyjälle asiakkaan kustannuksella, myyjä ei ota vastuuta, ja asiakkaan on otettava yhteyttä kuriiriliikkeeseensä saadakseen korvauksen palautuksen menetyksestä tai turvauduttava valitsemaansa kuljetusvakuutukseen.
VÄÄRÄN TUOTTEEN TOIMITTAMINEN
- Asiakkaan vastaanottamista tavaroista, joita asiakas pitää vääränä toimitettuna tavarana, on ilmoitettava Myyjälle mahdollisimman pian ja viimeistään 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta.
- Myyjä noutaa virheellisen tavaran Asiakkaalta ja toimittaa korvaavan tavaran mahdollisimman nopeasti omalla kustannuksellaan.
- Asiakkaalla on velvollisuus palauttaa virheellinen tavara tai tavara, jonka Myyjä on vahingossa toimittanut asiakkaalle ilman tilausta tai maksua.
- Jos Asiakas ei palauta tuotetta, Myyjä veloittaa Asiakkaalta tuotteen koko hinnan.
TILAUSTEN PERUUTTAMINEN TAI PERUUTTAMINEN
- Asiakkaalla on oikeus peruuttaa Myyjän verkkosivuilta ostettujen tai puhelimitse tai sähköpostitse tehtyjen tuotteiden tilaus viimeistään 30 päivän kuluttua toimituksesta ja käytettyjen tavaroiden osalta 14 päivän kuluttua toimituksesta. Asiakkaan lakisääteisten oikeuksien tai Myyjän rahat takaisin -takuun puitteissa tapahtuvan tilauksen peruuttamisen yhteydessä asiakas vastaa tavaroiden palauttamisesta Myyjälle omalla kustannuksellaan.
- Tilaukset voidaan peruuttaa kirjeitse, sähköpostitse tai puhelimitse.
- Tavarat on palautettava viimeistään 14 päivän kuluessa siitä päivästä, jona asiakas on ilmoittanut peruutuksesta myyjälle.
- Tuotteisiin, jotka voidaan peruuttaa toimituksen jälkeen, liittyy kuitenkin joitakin rajoituksia seuraavasti:
- Ohjelmistot, CD- ja DVD-levyt, jotka ovat käytettyjä, joita ei ole sinetöity ja/tai jotka valmistaja on rekisteröinyt asiakkaan nimiin;
- Tuotteet, jotka joutuvat suoraan kosketuksiin nenän, korvien tai suun kanssa, kuten kuulokemikrofonit tai puupuhaltimien kielet, jotka yleensä myydään suljetussa muodossa kaupassa eikä niitä voida hygieniasyistä testata;
- Tuotteet, jotka on toimituksen jälkeen sekoitettu/asennettu erottamattomasti muihin tuotteisiin tai joita on muutettu millään tavalla.
- Asiakasta kehotetaan purkamaan tuotteet huolellisesti, säilyttämään kaikki pakkaukset turvassa, tutkimaan tavarat ja jos hän ei halua tavaroita, laittamaan ne takaisin laatikkoon turvallista palautusta varten.
- Myyjä voi peruuttaa minkä tahansa Asiakkaan tekemän tilauksen siihen asti, kunnes Asiakas on vastaanottanut tavarat, jos Myyjä ei pysty enää toimittamaan tuotetta, tuotteen hinta on muuttunut merkittävästi tai jos Myyjä epäilee, että kauppa on vilpillinen. Jos myyjä peruuttaa tilauksen, asiakkaan maksamat rahat palautetaan kokonaisuudessaan 10 päivän kuluessa.
ASIAKKAAN PALAUTUKSET:
Uudet tuotteet:
- Tuotteet voidaan palauttaa täyttä hyvitystä vastaan 30 päivän kuluessa toimituksesta.
- Myyjä hyvittää tavanomaiset toimituskulut edellyttäen, että asiakas ilmoittaa siitä myyjälle 30 päivän kuluessa toimituksesta asiakkaalle.
Käytetyt tuotteet:
- Tuotteet voidaan palauttaa täyttä hyvitystä vastaan 14 päivän kuluessa toimituksesta.
- Jos asiakas ilmoittaa asiasta myyjälle 14 päivän kuluessa toimituksesta asiakkaalle, myyjä palauttaa tavanomaiset toimituskulut.
Kaikki tuotteet:
- Jos asiakas peruuttaa tilauksen lakisääteisten oikeuksiensa mukaisesti tai haluaa palauttaa tuotteen myyjän rahat takaisin -takuun mukaisesti, asiakas on vastuussa tavaroiden palauttamisesta myyjälle. Peruutettujen tilausten palautuspyynnöistä peritään maksu, jonka suuruus riippuu tuotteen koosta ja painosta.
- Jos myyjä vastaanottaa tavaroita, joista ei ole huolehdittu kohtuullisella huolellisuudella, myyjä pienentää asiakkaan palautuksen määrää tavaran arvon alenemisen verran.
- Joillekin tuotteille voidaan myöntää rahanpalautustakuu vain, jos ne palautetaan myyjälle käyttämättöminä ja sinetöityinä alkuperäispakkauksessa, ja jos kyseessä on ohjelmisto, rekisteröimättömänä. Tällaisia tuotteita ovat mm:
- Ohjelmistot
- CD- ja DVD-levyt
- In-Ear-kuulokkeet ja In-Ear-monitorit.
- Korvatulpat ja korvasuojaimet
- Suukappaleet, kielet jne... puupuhaltimille ja puhaltimille
- Suun ja huulien hoitotuotteet
- Kaikista palautetuista puupuhallin- ja vaskisoittimista peritään 5 punnan desinfiointimaksu, jos niitä ei palauteta käyttämättöminä ja niiden hygieniasinetti on ehjä.
- Jos asiakas palauttaa älykkään tai liitetyn laitteen, häntä kehotetaan varmistamaan, että hän irrottaa laitteen koti- tai yritysverkosta ja poistaa tai "irrottaa" henkilökohtaiset tilinsä, esim. Google, Spotify tai Amazon Alexa. Jos laitteessa on tietojen tallennustoiminto, kaikki yksityiset tiedot on poistettava ennen laitteen palauttamista myyjälle. Myyjä pyrkii palauttamaan kaikki tällaiset laitteet tehdasasetukset, mutta myyjä ei takaa tätä eikä ota vastuuta kolmansien osapuolten väärinkäytöstä aiheutuneista vahingoista.
VIALLISET TAVARAT TAVANOMAISEN TAKUUN PUITTEISSA:
Uudet tuotteet:
- Kaikilla tuotteilla on vähintään 3 vuoden takuu, ellei toisin mainita.
- Myyjä huolehtii tuotteen noutamisesta ja korjaamisesta, jos tuote on viallinen valmistusvirheen vuoksi 180 päivän kuluessa ostopäivästä.
- Jos tuotetta ei voida korjata 60 päivän kuluessa, toimitetaan korvaava tuote, joka ei saa olla vanhempi eikä huonommassa kunnossa kuin asiakkaan palauttama alkuperäinen tuote.
- Jos tuote vioittuu takuuaikana, mutta 180 päivän kuluttua toimituspäivästä, sovelletaan samoja ehtoja kuin edellä, mutta asiakkaan odotetaan maksavan kaikki kohtuulliset toimenpiteet valmistusvirheen osoittamiseksi ja tuotteen palauttamisesta myyjälle aiheutuvat kustannukset.
- Tuotteita ei voi palauttaa myyjälle palautusta varten 30 päivän kuluessa toimituksesta, ellei myyjä pysty täyttämään takuuvelvoitteitaan.
Lähes uudet ja esittelytuotteet:
- Kaikilla tuotteilla on vähintään 1 vuoden takuu, ellei toisin mainita.
- Myyjä huolehtii tuotteen noutamisesta ja korjaamisesta, jos tuotteessa ilmenee valmistusvirheestä johtuva vika 180 päivän kuluessa ostopäivästä.
- Jos tuotetta ei voida korjata 60 päivän kuluessa, toimitetaan korvaava tuote, joka ei saa olla vanhempi eikä huonommassa kunnossa kuin asiakkaan palauttama alkuperäinen tuote.
- Jos tuote vioittuu takuuaikana, mutta 180 päivän kuluttua toimituspäivästä, sovelletaan samoja ehtoja kuin edellä, mutta asiakkaan odotetaan maksavan kaikki kohtuulliset toimenpiteet valmistusvirheen osoittamiseksi ja tuotteen palauttamisesta myyjälle aiheutuvat kustannukset.
- Tuotteita ei voi palauttaa myyjälle palautusta varten 30 päivän kuluessa toimituksesta, ellei myyjä pysty täyttämään takuuvelvoitteitaan.
Käytetyt tuotteet:
- Kaikilla tuotteilla on vähintään 1 vuoden takuu, ellei toisin mainita.
- Myyjä huolehtii tuotteen noutamisesta ja korjaamisesta, jos tuotteessa ilmenee valmistusvirheestä johtuva vika 180 päivän kuluessa ostopäivästä.
- Jos tuotetta ei voida korjata takuuaikana, rahat palautetaan.
- Tuotteita ei voi palauttaa myyjälle hyvitystä varten 14 päivän kuluessa toimituksesta, paitsi jos myyjä ei pysty täyttämään takuuvelvoitteitaan.
Kaikki tuotteet:
- Tämä takuu ei koske tuotteita, jotka ovat vioittuneet virheellisen käytön, vahingon tai muun syyn kuin valmistusvirheen vuoksi.
- Jos tuote osoittautuu virheettömäksi palautettaessa se myyjälle ja jos se on 30 päivän rahanpalautustakuun voimassaoloajan ulkopuolella, myyjä palauttaa tuotteen asiakkaalle pientä maksua vastaan.
- Myyjä suosittelee, että asiakas vakuuttaa tavaransa.
VASTUU:
- Myyjä ei ole missään olosuhteissa vastuussa liiketoiminnan tai tulojen menetyksestä.
- Vaikka Myyjä pyrkii kaikin tavoin varmistamaan, että toimitetut tavarat vastaavat kaikilta osin toimitettua eritelmää tai kuvausta, Myyjä ei ole vastuussa eritelmän pienistä vaihteluista, eikä tällaisista pienistä vaihteluista voida esittää vaatimuksia Myyjää vastaan.
- Myyjä toteuttaa kaiken kohtuullisen huolellisuuden, sikäli kuin se on sen toimivallassa, pitääkseen asiakkaan tilausta ja maksua koskevat tiedot turvassa, mutta jos myyjä ei ole huolimaton, myyjää ei voida pitää vastuullisena mistään tappioista, joita asiakas voi kärsiä, jos kolmas osapuoli hankkii luvattoman pääsyn tietoihin, jotka asiakas antaa Myyjän verkkosivuille tehdessään pääsyn tai tilauksen.
ASIAKASVALITUKSET
Jos asiakas haluaa tehdä valituksen, hänen on ensin soitettava tai luotava uusi tiketti, johon pääsee kotisivullamme olevan "Ota yhteyttä"-linkin kautta. Monissa tapauksissa valituksen ratkaisee parhaiten kyseisestä asiasta vastaava henkilö. Jos kyseinen henkilö on vastaanottanut valituksen, hän voi pystyä ratkaisemaan sen nopeasti ja tekee niin, jos se on mahdollista ja asianmukaista.
Riippumatta siitä, onko kantelu ratkaistu vai ei, kantelua koskevat tiedot toimitetaan viikon kuluessa asiakaspalvelupäällikölle. Vastaanotettuaan valituksen asiakaspalvelupäällikkö kirjaa sen valituslokiin. Jos asiaa ei ole vielä ratkaistu, hän valtuuttaa asianmukaisen henkilön tutkimaan asian ja ryhtymään tarvittaviin toimenpiteisiin. Jos valitus koskee tiettyä henkilöä, hänelle on ilmoitettava asiasta, ja hänelle on annettava oikeudenmukainen mahdollisuus vastata. Valitusta käsittelevän henkilön olisi kuitattava valitus kolmen työpäivän kuluessa.
Kuittauksessa olisi mainittava, kuka kantelua käsittelee ja milloin kantelija voi odottaa vastausta. Ihannetapauksessa kantelijoiden olisi saatava lopullinen vastaus kahden viikon kuluessa. Jos tämä ei ole mahdollista esimerkiksi siksi, että tutkintaa ei ole saatu kokonaan päätökseen, olisi lähetettävä tilannekatsaus, jossa ilmoitetaan, milloin täydellinen vastaus annetaan. Riippumatta siitä, onko kantelu perusteltu vai ei, kantelijalle annettavassa vastauksessa olisi kuvailtava kantelun tutkimiseksi toteutettuja toimia, tutkimuksen johtopäätöksiä ja kantelun johdosta toteutettuja toimia. Jos kantelija katsoo, että ongelmaa ei ole ratkaistu tyydyttävästi ensimmäisessä vaiheessa, hän voi pyytää, että kantelu käsitellään uudelleen johtokunnan tasolla. Tässä vaiheessa kantelu siirretään hallitukselle. Hallituksen tason uudelleentarkastelua koskeva pyyntö on kuitattava viikon kuluessa sen vastaanottamisesta. Kuittauksessa on mainittava, kuka asiaa käsittelee ja milloin kantelija voi odottaa vastausta.
LAAJENNETUT TAKUUEHDOT:
Näillä ehdoilla muutetaan tiettyä tuotetta koskevia vakioehtoja siinä tapauksessa, että asiakas on ostanut laajennetun takuun kyseisen tuotteen kanssa, ja niillä korvataan vakioehtojen asianomaiset lausekkeet. Jos näissä ehdoissa ei ole eri ehtoa, sovelletaan edelleen vakiofraaseja.
LAAJENNETUN TAKUUN PIIRIIN KUULUVAT VIALLISET TAVARAT:
- Jos tuote vioittuu valmistusvirheen vuoksi kahden vuoden kuluessa, myyjä järjestää maksuttoman palautuksen.
- Kahden vuoden jälkeen asiakas vastaa tuotteen palauttamisesta myyjälle aiheutuvista kustannuksista ja tuotteen toimittamisesta takaisin asiakkaalle aiheutuvista kustannuksista.
- Myyjä korvaa kohtuulliset palautuskustannukset, jos asiakas pystyy esittämään riippumattoman todisteen siitä, että vika johtuu myyjästä tai valmistajasta.
TILAUSTEN PERUUTTAMINEN TAI PERUUTTAMINEN:
- Jollei tässä asiakirjassa esitetyistä takuun poissulkemisista muuta johdu, tuotteet voidaan palauttaa täyttä hyvitystä vastaan ilmoitetun päivän kuluessa toimituksesta.
- Myyjän tavanomaisen 30 päivän rahanpalautustakuun sijasta käytettävissä on enintään 180 päivää (tarkka päivien määrä ilmoitetaan tuotesivulla). Tämä edellyttää seuraavaa:
Palautuspyyntöjen osalta, jotka tehdään 30 päivän kuluessa toimituksesta:- Asiakkaan on lähetettävä tuotteet takaisin myyjälle tai vaihtoehtoisesti myyjä voi järjestää noutamisen maksua vastaan, joka riippuu tuotteen koosta ja painosta.
- Asiakkaan tilaukseen sovelletut vakiotoimitusmaksut palautetaan.
- Laajennetun takuun kustannukset palautetaan.
Palautuspyynnöt, jotka tehdään 30 päivän kuluttua toimituksesta:- Jos rahanpalautustakuu otetaan käyttöön 30 päivän kuluttua toimituksesta mutta enintään 180 päivän kuluttua toimituksesta, asiakkaan on lähetettävä tuotteet takaisin myyjälle tai vaihtoehtoisesti myyjä voi järjestää noutamisen maksua vastaan, joka riippuu tuotteen koosta ja painosta.
- Alkuperäisen tilauksen toimituskuluja ei palauteta.
- Asiakkaan alun perin maksamaa laajennetun takuun maksua ei palauteta.
LAAJENNETUN TAKUUN KUSTANNUKSET
- Joillakin syrjäisillä tai syrjäisillä alueilla asuville asiakkaille laajennetun takuun hinta voi olla hieman korkeampi, koska nouto- ja uudelleentoimituskustannukset voivat olla korkeammat.
- Asiakas näkee tämän hinnan, kun hän syöttää osoitetietonsa kassalla.
KÄTEISPALAUTUSEHDOT:
Jos asiakas ei ole käyttänyt takuuta takuuaikana, hän voi kirjoittaa myyjälle kopion takuutodistuksesta ja alkuperäisen ostolaskun kanssa kuukauden kuluessa takuun päättymispäivästä, ja myyjä lähettää sinulle shekin, jolla katetaan 50 % alkuperäisestä takuuhinnasta.
TAKUUN SIIRTO:
- Jos asiakas luovuttaa takuun piiriin kuuluvan tavaran omistusoikeuden, myyjälle on ilmoitettava sähköpostitse uuden omistajan tiedot, mukaan lukien nimi, osoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero, 30 päivän kuluessa tavaran myynnistä.
- Jos näin ei tehdä, takuu raukeaa, eikä uusi omistaja voi esittää vaatimuksia.
- Takuuajan jälkeinen rahapalautus ei ole voimassa, kun takuu on siirretty.
LAINALAITTEET:
- Jos tämän takuun piiriin kuuluvia tuotteita ei korjata 30 päivän kuluessa siitä, kun tavarat on vastaanotettu osoitteessa Gear4music, asiakas voi pyytää ilmaista lainalaitetta.
- Lainattavaa laitetta ei ole tarkoitettu suoraksi korvaavaksi tuotteeksi, eikä se välttämättä ole samanhintainen tai ominaisuuksiltaan samanlainen kuin alkuperäinen tuote, mutta sen on oltava toiminnoiltaan samanlainen. (Jos esimerkiksi digipiano i rikkoutuu, voimme lainata sinulle minkä tahansa muun tyyppisen digitaalisen pianon, kunnes tuotteesi on korjattu tai kunnes sovimme korvaavasta mallista tai rahapalautuksesta tämän käytännön mukaisesti).
- Lainattavat tuotteet pysyvät aina Gear4music:n omaisuutena, mutta ne on vakuutettava varkauden ja vahingoittumisen varalta asiakkaan toimesta.
KORVAAVAT TUOTTEET:
- Jos tuotetta ei voida korjata 60 päivän kuluessa, toimitetaan vastaava korvaava tuote, joka on toiminnoiltaan samanlainen.
- Korvaavat tuotteet eivät välttämättä ole uusia, mutta niiden on oltava täysin toimintakuntoisia, eivätkä ne saa olla vanhempia kuin tuote, jonka ne korvaavat.
- Korvaavat tuotteet eivät ole kalliimpia kuin tuote, jonka ne korvaavat.
- Korvaavien tuotteiden soveltuvuudesta keskustellaan asiakkaan kanssa, mutta lopullisen päätöksen niiden soveltuvuudesta tekee Gear4music.
- Viallisen tuotteen korjaaminen tai vaihtaminen ei uudista tai pidennä tätä takuuta takuun alkuperäisen päättymispäivän jälkeen.
KÄTEISALENNUS:
Jos takuuaikana ei onnistuneen reklamaation yhteydessä voida toimittaa sopivaa korvaavaa tuotetta edellä esitetyllä tavalla tai jos ehdotettu korvaava tuote poikkeaa merkittävästi alkuperäisestä tuotteesta, eikä asiakas voi hyväksyä sitä, asiakkaalle tarjotaan käteispalautusta, joka perustuu seuraavaan prosentuaaliseen osuuteen alkuperäisestä ostohinnasta, sen jälkeen, kun poistot on tehty:
1. vuosi: Vuosi: 100 %, 2. vuosi: 70 %, 3. vuosi: 45 %, 4. vuosi: 30 %, 5. vuosi: 20 %, 6. vuosi: 15%.
Laajennetun takuun vähittäishintaa ei palauteta.
Tuotteet, jotka on korvattu tai joista on maksettu käteisalennus, siirtyvät Gear4music-verkkopalvelun omistukseen.
VAKUUTUKSEN PERUUTTAMINEN:
Vakuutus voidaan peruuttaa milloin tahansa, ja siitä annetaan suhteellinen alennus jäljellä olevan ajan perusteella. Vakuutusta ei kuitenkaan voi peruuttaa, jos korvausvaatimus on jo esitetty.
TAKUUN POISSULKEMINEN:
Tämä takuu on suunniteltu kattamaan valmistajan vika. Jos tuote vikaantuu jostain muusta syystä kuin valmistajan viasta, mukaan lukien jokin seuraavista syistä, tämä takuu ei ole voimassa:
- Väärinkäyttö tai virheellinen käsittely
- Tuotetta käytetään johonkin sellaiseen, mihin sitä ei ole suunniteltu (väärinkäyttö).
- kuluminen, joka ylittää tuotteen suunnittelutarkoitukset
- epäsuotuisat ympäristöolosuhteet
- Tuotetta on muutettu tai muokattu
- Vika on aiheutunut sellaisten lisävarusteiden tai lisäosien käytöstä, joiden toimintaa tuotteen valmistaja ei ole erityisesti sertifioinut.
- On käytetty sopimatonta virtalähdettä tai akkua.
- Riittämätön hoito ja huolto
Käytettyjen tuotteiden arvioinnit
- Tuotteesi arvioitu arvo annetaan, kun olet täyttänyt online-arviointilomakkeen. Tämä arvio näytetään näytöllä ja lähetetään sinulle sähköpostitse. Pidätämme oikeutemme olla antamatta arviota, jos haluamme. Arvioitu arvo on vain arvio (ei tarjous), ja se voi muuttua, jos päätämme tuotteesi kunnon/tyypin/täydellisyyden poikkeavan kuvailemastasi.
- Jos haluat myydä tuotteesi meille saatuasi arviomme, sinun tulee lähettää tuotteesi meille, katso alla oleva kohta ""Käytettyjen tuotteiden kuljetus Gear4musicille"". Tuotteesi tutkitaan ja arvioidaan sen saavuttua varastoomme, ja meillä on oikeus arvioida tuotteesi uudelleen alla olevien kohtien 3 ja 4 mukaisesti, mikä määrittää ei-neuvoteltavissa olevan arvostustarjouksen.
- Jos arviomme on yhtä suuri tai suurempi kuin alkuperäinen arvioimamme arvo, me joko maksamme tämän summan automaattisesti tilillesi tai tarjoamme sinulle tilihyvityksen sovitulla tavalla. Huomaa, että kun olet valinnut maksutavan, emme voi muuttaa sitä.
- Jos lopullinen arviomme on pienempi kuin alkuperäinen arvioimamme arvo, ilmoitamme sinulle sähköpostitse ja ilmoitamme tuotteesi alennetuista arvoista. Yleisimmät syyt arvioitua arvoa alentavaan käyttöön ovat:
- tuote on kuvattu väärin tai se on väärennös;
- tuote on epätäydellinen tai siinä ei ole kaikkia normaalin toiminnan edellyttämiä osia;
- tuotetta ei ole pakattu kunnolla tai turvallisesti, joten se on vaurioitunut kuljetuksen aikana. tai
- tuote on rikki tai huonossa kunnossa tai sellaisessa kunnossa, jota ei ollut ilmoitettu tai nähtävissä arvioitua arvoa tehtäessä.
- Jos saamme sinulta sähköpostiviestin hyväksymisajan kuluessa, että hylkäät alennetun arvion, palautamme tuotteesi sinulle ilmoittamaasi osoitteeseen sinun kustannuksellasi. Sinun on maksettava palautuskulut, kun hylkäät alennetun arvion. Jos emme saa vastausta alennettuun arvostustarjouksemme hyväksymisajan kuluessa tai et maksa palautuskuluja sen jälkeen, kun olet hylännyt alennetun arvon, tuotteesi voidaan hävittää parhaaksi katsomallamme tavalla 30 päivän kuluttua siitä päivästä, jona olemme ilmoittaneet sinulle kirjallisesti (""nouto-/hävitysilmoitus"").
- Jos meidän arvioinnin jälkeen ei tehdä alennettua arviota ja tuotteesi katsotaan/pidetään kelvottomana, ilmoitamme sinulle sähköpostitse ja järjestämme tuotteesi palauttamisen sinun kustannuksellasi. Tuotteita säilytetään 30 päivää palautuskulujen maksamista varten. Jos emme saa vastausta tähän viestiin tai et maksa palautuskuluja, tuotteesi voidaan hävittää parhaaksi katsomallamme tavalla 30 päivän kuluttua päivästä, jona olemme ilmoittaneet sinulle kirjallisesti nouto-/hävitysilmoituksella.
- Sinun on sisällytettävä kaikki tarvittavat lisävarusteet tuotteen normaalin toiminnan mahdollistamiseen. Näitä ovat muun muassa virtalähteet, sovittimet, kaapelit, muuntimet ja jalustat. Ilmoitamme sinulle sähköpostitse, jos tuotteet ovat puutteellisia, ja voimme joko pyytää tällaisten lisävarusteiden lähettämistä meille 30 päivän kuluessa, alentaa arvioitua arvoasi puuttuvien lisävarusteiden huomioon ottamiseksi tai kieltäytyä ostamasta tuotettasi. Kaikki puutteelliset tuotteet voidaan palauttaa sinulle sinun kustannuksellasi. Jos emme saa pyydettyjä lisävarusteita 30 päivän kuluessa niitä pyytäneestä yhteydenotosta, tuotteesi voidaan hävittää parhaaksi katsomallamme tavalla 30 päivän kuluttua päivästä jolloin ilmoitimme sinulle kirjallisesti nouto-/hävitysilmoituksella.
- Missä nimenomaisesti päätät noutaa tuotteesi nouto-/hävitysilmoituksen jälkeen. Sovimme kanssasi noutoajan ja päivämäärän sekä annamme noutoosoitteen. Vastuumme tuotteesta lakkaa kun tuote noudetaan sovitusta noutopisteestä. Jos et nouda tuotetta sovittuna aikana, päivämääränä ja paikkana, ilmoitamme sinulle sähköpostitse ja järjestämme tuotteen palauttamisen teille omalla kustannuksellasi yllä olevan kappaleen 6 mukaisesti.
- Emme ole vastuussa mistään menetyksistä tai vahingoista, joita saatat kärsiä siitä syystä, että olemme hävittäneet tai myyneet tavaroitasi kohtien 5, 6 ja 7 mukaisesti, jos olemme noudattaneet edellä mainittua menettelyä, emmekä ole toimineet huolimattomasti tällaisen hävittämisen tai myynnin suhteen.
Käytettyjen tuotteiden kuljetus Gear4musiciin
- Et saa lähettää meille esineitä, joita et omista tai jotka ovat osamaksu- tai muiden lainajärjestelyjen alaisia. Tuotteet voidaan lähettää meille joko kuriiripalvelumme kautta tai millä tahansa valitsemasi jäljitettävällä toimitustavan kautta. Sinun vastuullasi on hankkia kuitti kuljetusliikkeeltä ja säilyttää se seuranta- ja vakuutustarkoituksiin.
- Kuriiripalvelumme kautta meille lähetetyt tuotteet ovat meidän vastuullamme, kun kuriirimme on vastaanottanut ne. Lähetykset on vakuutettu enintään 60 punnan arvoon. Jos tarvitset lisävakuutuksen, sinun on hankittava tämä itse.
- Nouto-/palautuspisteeseen jätetyt tavarat, jotka katoavat kuljetuksen aikana, eivät ole meidän vastuullamme, ellet toimita postitse allekirjoitettua kuittia, jossa näkyy selvästi pakettisi vastaanottaneen henkilön nimi ja pakettisi jättämisen aika. Jos et pysty antamaan kelvollista kuittia kuljetusliikkeeltä, et ehkä voi vaatia tuotteesi menetystä tai vahinkoa (edellyttäen, että vahvistamme, että emme ole vastaanottaneet tuotettasi). Meillä on oikeus tehdä sellaisia tutkimuksia, joita katsomme tarpeellisiksi varmistaaksemme tuotteesi katoamista tai vahingoittumista koskevan vaatimuksen pätevyyden.
- Sinun on varmistettava, että pakkaat tuotteet turvallisesti ja asianmukaisesti, jotta vältyt vaurioilta tai katoamiselta kuljetuksen aikana. Sinun tulee noudattaa pakkausohjeitamme, jotka ovat saatavilla verkkosivustollamme Pakkausopas
- Laskettaessa minkä tahansa esittämäsi vaateen arvoa emme hyväksy muita kuin omia arvioitamme tuotteelle, jota saatat vaatia, emmekä missään olosuhteissa ota vastuuta mistään muista menetyksistä, vahingoista tai korvauksista, jotka johtuvat kuriiripalveluidemme käytöstä. Ilmoitamme sinulle sähköpostitse tutkimuksemme tuloksesta, ja jos vaatimuksesi onnistuu, suoritetaan 60 punnan arvoinen maksu yllä olevan kappaleen 4 mukaisesti.
- Kaikki meille saapuneet tuotteet, jotka ovat vahingoittuneet puutteellisen pakkauksen vuoksi, voidaan hylätä ja palauttaa sinun kustannuksellasi. Tällaisissa olosuhteissa ilmoitamme sinulle sähköpostitse ja järjestämme tuotteesi palauttamisen sinun kustannuksellasi. Tuotteita säilytetään 30 päivää palautuskulujen maksamista varten. Jos emme saa vastausta tähän viestiin etkä maksa palautuskuluja, tuotteesi voidaan hävittää parhaaksi katsomallamme tavalla 30 päivän kuluttua viestintäpäivästä.
- Tietoja tuotteesi oikeasta pakkaamisesta voidaan tarkastella online-arviointiprosessin aikana ja toimittaa sähköpostitse, kun alustava arviointi on tehty. Ohjeet tuotteiden kunnon luokitteluun näkyvät vaihtoprosessin aikana verkkosivuillamme.
- Sinun ei tarvitse tehdä niin, mutta suosittelemme, että otat ja säilytät valokuvia tuotteestasi ennen pakkaamista ja sen jälkeen, kun ne on pakattu. Tämä voi auttaa suuresti vaateiden käsittelyssä, jos tavarat vahingoittuvat vahingossa kuljetuksen aikana tai vaurioituvat riittämättömän pakkauksen vuoksi.
- Kaikki tuotteesi mukana lähetetyt dokumentoimattomat tuotteet tai lisävarusteet (jopa tietoisesti tai ei) oletetaan sisältyvän myyntiin, ellei niitä ole kirjallisesti mainittu ennen tuotteen vastaanottamista.
Lainsäädäntö
- Hyväksymällä tarjouksemme ja suostumalla myymään määritellyn kohteen (kohteet) meille näiden ehtojen mukaisesti ja jos et hyväksy niitä, sinun ei tule lähettää kohdetta meille. Vakuutat, että olet kohteen laillinen omistaja, että sinulla on oikeus myydä kohde ja että kohde on vapaa kaikista kolmannen osapuolen intresseistä tai vaatimuksista. Jos esine osoittautuu myöhemmin varastetuksi tai sellaiseksi, että se ei ole vapaa mistään kolmannen osapuolen järjestelyn eduista tai vaatimuksista, ilmoitamme siitä sinulle sähköpostitse ja asetamme esineen karanteeniin. Sinulla on 30 päivää aikaa todistaa kohtuullisen tyydyttävällä tavalla, että olet kohteen laillinen omistaja ja että se on vapaa kaikista kolmansien osapuolten intresseistä tai vaatimuksista. Emme ota mitään vastuuta tai vastuuta siitä, että hylkäämme tuotteesi tai emme palauta sinulle tuotetta näissä olosuhteissa.
- Jos esine on varastettu tai jos se ei ole vapaa mistään kolmannen osapuolen intresseistä tai vaatimuksista, pidätämme oikeuden ryhtyä oikeustoimiin (sekä siviili- että rikosoikeudellisiin) sinua vastaan. Sinun on korvattava meidät kaikista siviilioikeudellisista vahingonkorvausvaatimuksista, jos tavarat osoittautuvat joko varastetuiksi tai väärennetyiksi.
- Me alustamme kaikki tallennuslaitteet, joiden arvo vastaa alustavaa arvioitua arviomme.
- Olet vastuussa siitä, että poistat kaiken käyttäjän sisällön tai henkilökohtaiset tiedot esineistäsi ennen kuin lähetät ne meille arviointia varten. Hyväksyt, että poistamme nämä tiedot, kun arviomme on hyväksytty tai katsotaan hyväksytyksi edellä kuvatun prosessin mukaisesti.
- Me emme ole vastuussa emmekä ole millään tavalla vastuussa Sinulle sellaisten tietojen tai sisällön katoamisesta, joita et ole poistanut ja jotka on poistettu mistä tahansa esineestä yllä olevan kohdan 4 mukaisesti.
MUUT TIEDOT
Viimeaikaisen lainsäädännön mukaan meidän on huomautettava, että sinun ei tarvitse ostaa laajennettua takuuta samalla, kun ostat tavarasi. Sinulla on oikeus tehdä ostoksia, ja kannustamme sinua aktiivisesti tekemään niin. Tämä takuu on lisäpalvelu asiakkaillemme, ja mielestämme se on todellakin sen pienen rahasumman arvoinen.
Tämä takuu on yksinoikeustarjous, ja sitä hallinnoi ja tukee taloudellisesti Gear4music Limited. Rahoituspalvelujen korvausjärjestelmä ei koske tätä takuuta, eikä Gear4music Limitedin varoja ole suojattu. Tämä takuu ei ole vakuutus, ja suosittelemme, että vakuutat tavarasi myös varkauksien ja vahinkojen varalta.
Kun ostat tuotteen, sinua suojaa lainsäädäntö, kuten The Consumer Rights Act 2015 (muutoksineen). Jos tuote ei ole myyntiajankohtana laadultaan tyydyttävä tai tarkoitukseensa soveltuva, sinulla on oikeus vaatia korjausta tai vaihtoa enintään 6 vuoden ajan (Skotlannissa 5 vuoden ajan). Ensimmäisten 6 kuukauden aikana jälleenmyyjän on todistettava, että ostamasi tavarat täyttivät vaaditut standardit. Ensimmäisten 6 kuukauden jälkeen sinun on todistettava, että tuote oli toimitettaessa virheellinen: tämä voi edellyttää oikeustoimia. Lisätietoja kuluttajan oikeuksista saat paikalliselta kauppakeskukselta. Lisäohjeita vuoden 2008 kuluttajasuojaa sopimattomalta kaupalta koskevista säädöksistä löytyy täältä.
Vuoden 2015 kuluttajan oikeuksia koskeva laki (Consumer Rights Act 2015) kattaa sinut hyvin erityisissä olosuhteissa, jos laitteesi menee vikaan oston jälkeen. Laajennettu takuumme tarjoaa paljon kattavamman suojan. Tämä takuu poistaa stressin ja vaivan, joka aiheutuu reklamaation tekemisestä valmistajan vakiotakuuajan jälkeen.