Tukematon selain
Tällä hetkellä käyttämääsi verkkoselainta ei enää tueta, ja tämän vuoksi tämän verkkosivuston ominaisuudet eivät välttämättä toimi odotetulla tavalla. Suosittelemme päivittämään tällä hetkellä tuettuun selaimeen (kuten Chrome, Edge tai Firefox) turvallisuuden, nopeuden ja yleisen käyttökokemuksen parantamiseksi.
Avainominaisuudet
Tuotekuvaus käännetty englannin kielestä - Näe alkuperäinen versio tästä
1957, Jonka Gibson:n levinneisyydestä Les Paul mallin kitara oli jo suoritettu useita avaimen muutoksia, jotka pysyisivät tunnettu ympäri maailmaa tänään kuin Gibson Les Paul-standardin sijaitsee kitara säätiön. Mutta yksi vuosi aiemmin Tune-o-matic silta ja stopbar uuden tailpiece lisäksi oli suuresti parantuneet Les Paul yleistä toimivuutta, mitään ei verrata Gibson n edelläkävijän humbucking nouto lisäämällä vuonna 1957.
Tuotteen viite: 12510
"Todella upea instrumentti, jossa on natural mahogany selkä ja kaula, kun taas yläosa on kimaltelevaa gold kontrastisella ivory leikkauksella." - Alkuperäinen Gibson-mainos, noin 1955
Napsauta alla olevaa linkkiä ladataksesi Gibson Les Paul 1957 Goldtop VOS:n MP3-esittely
Vuoteen 1957 mennessä Gibsonin kehittyvä Les Paul -mallikitara oli jo käynyt läpi useita keskeisiä muutoksia, jotka pysyisivät perustana ikoniselle versiolle, joka tunnetaan nykyään ympäri maailmaa nimellä Les Paul Standard. Mutta vaikka uuden Tune-o-matic -sillan ja stopbar-loppukappaleen lisääminen vuosi aikaisemmin oli parantanut huomattavasti Les Paulin yleistä toiminnallisuutta, mikään ei olisi verrattavissa Gibsonsin uraauurtavan humbucking-pickupin lisäämiseen vuonna 1957.
Legendaarisen Gibson- President Ted McCartyn ohjauksessa Gibson-insinööri Seth Lover aloitti äänipiirin, jolla on hum-peruutusominaisuudet, joskus vuonna 1954 hakemalla yhdysvaltalaista muotoilupatenttia, joten nimi Patent Applied For eli PAF 22. kesäkuuta 1955. Vuoteen 1957 mennessä humbucker pickupin kaksoiskäämin vakioversio oli alkanut näkyä Gibson ES-175s: ssä ja ES-350T: ssä ja lopulta saman vuoden Les Paul Model Goldtopsissa.
Runko
Mikkien lisäksi näiden vuoden 1957 Les Paul Model Goldtopsin perusmääritykset pysyivät ennallaan. Oli kuitenkin useita pieniä kosmeettisia muunnelmia, jotka tekivät vuoden 1957 version merkittäväksi Les Paulin kehityksessä, joista merkittävin oli upotetun, helmillä leikatun Gibson-logon sijoittaminen, joka siirrettiin lähemmäksi perävaunu. Lisäksi vuoden 1957 oli oltava viimeinen kokonainen tuotantovuosi Goldtop viimeistellyllä Gibson-mallilla. Suosittu väri koristaisi toista Gibson-kitaraa vasta vuonna 1968.
Lähes täydellinen virkistys
Gibson Custom Shop nykyinen vuoden 1957 Les Paul Goldtop on lähes täydellinen virkistys alkuperäiselle soittimelle kaikessa alkuperäisessä loistossaan ja historiallisessa loistossaan. Rungossa on Gibsonin perinteinen käsin veistetty vaahteran yläosa ja vankka, painoton kevyt mahonkikappale. Pylväs on valmistettu Holly-pääviilusta, toisin kuin kuitu, aivan kuten se oli vuonna 1957, ja vintage-tyyliset tulppaanivirittimet on asennettu suoralla linjalla, samoin kuin ne olivat alkuperäisessä. Kaula on valmistettu yhdestä kiinteästä mahonkikappaleesta ja kiinnitetty runkoon pitkällä kaulanalalla - yksi Les Paulin 1950-luvun erottavimmista ominaisuuksista. Kaulan päällä on 22-tuskainen ruusupuu-sormilauta, joka on varustettu akryyli-puolisuunnikkaan upotekehyksillä, jotka sopivat alkuperäisten värien kokoon. Tietenkin kaksi Gibsonin legendaarisesta Burstbucker-mikistä tuottaa kaikki hienot muunnelmat todellisesta, klassisesta humbucker sävystä käyttämällä historiallisesti "vertaansa vailla olevia" puolakäämiä ja Alnico II -magneetteja. Kitarat Antique Gold viimeistely vastaa myös sävyn alkuperäisen mallin, jossa tämä Custom Shop malli tarkka ja selkeä ulkoasu tämän perinteisen Les Paul. Muita historiallisia tapaamisia ovat CTS-potentiometrit, kimalaiset kondensaattorit, valssatut kermanvalkoinenväriset sormilevysidokset, yksikerroksiset ohuet sidokset rungon ympärillä ja ajankohtainen kytkinpesukone ja pistolevy. Vuoden 1957 Les Paul Goldtop on VOS-viimeistely, ja sen mukana toimitetaan tavallinen Gibson Custom -kotelo, mukautettu hoitosarja ja aitoustodistus.
Kuuluisia pelaajia
Vuonna 1957 Les Paul Goldtop oli myös malli, jota Duane Allman käytti tunnetusti Allman Brothers Bandin alkuvuosina ja hänen varhaisessa istuntotyössään, mukaan lukien työ Eric Claptonin (Layla-istunnot) kanssa, Allman Brothers Bandsin legendaariset Fillmore-nauhoitukset. Kahden ensimmäisen albuminsa joukko työtä on monien mielestä yksi tärkeimmistä rock and roll -historiassa
Nitroselluloosa
Nitroselluloosapinnan levittäminen mihin tahansa Gibson-kitaraan on yksi työvoimavaltaisimmista elementeistä kitaranvalmistusprosessissa. Oikein levitetty nitro-pinta vaatii pitkiä työtunteja, useita tasaisesti levitettyjä kerroksia ja kohtuuttoman paljon kuivumisaikaa. Mutta tämä tosiasia ei ole koskaan saattanut Gibsonia muuttamaan tätä testattua menetelmää, jota on käytetty siitä lähtien, kun ensimmäinen Gibson-kitara lakattiin lacquer jo vuonna 1894. Miksi aluksi nitro-pinta kuivuu paljon ohuemmaksi kerrokseksi kuin polyuretaanipinta, mikä tarkoittaa laitteen luonnolliseen värähtelyyn kohdistuu vähemmän häiriöitä, mikä antaa puhtaamman sävyn. Nitro-viimeistely on myös pehmeämpi pinta, mikä tekee siitä helposti korjattavan. Voit koskettaa naarmua tai dingia nitro-viimeistelyssä, mutta et voi tehdä samaa poly-viimeistelyssä. Lisäksi nitropinta on luonteeltaan hyvin huokoinen ja ohenee ajan myötä. Se ei sulje puuta ilmatiiviissä kuoressa, kuten poly-pinta tekee, ja antaa puun hengittää ja ikääntyä kunnolla.
Kaikissa VOS (Vintage Original Spec) series kitaroissa käytetään omaa prosessia, joka sisältää ainutlaatuiset vaiheet värjäykseen, märkähiontaan ja käsin hieromiseen; Myöhemmin kitarat heijastavat miltä hyvin hoidettu 40-vuotias kitara näyttää. Tuloksena on merkittävä patina, joka ilahduttaa jopa kaikkein erottelevimpia harrastajia.