Tuotetiedot
Tarkastakaa täydet tuotetiedot
Loputtomat pyörivät nupit
Tiptop Audio Trigger Riot on varustettu päättymättömillä pyörivillä nuppeilla Tempolle ja sen 16-nuppinen 4x4-matriisi. Tempo- control löytyy juuri Trigger Riotin LED-näytön alta, ja sitä käytetään BPM: n, sisäisen laskurisyklin aloitus- ja loppupisteiden sekä monien muiden apuohjelmatoimintojen, kuten kellon lähdekoodin, nopeuden ja voittosynkronoinnin, säätöön. . Moduulin 4x4-matriisin 16 control käytetään kunkin kellonjakajan ja tehosteiden parametrien määrittämiseen.
Mode-painike
Trigger Riotissa on lukuisia laadukkaita painikkeita säädön ja vaihtamisen asettamiseksi. Yksi näistä on Mode-painike. Tämä vaihtaa seuraavien parametrien välillä kullekin divisioonalle;
- Jaa: Asettaa kellonjaon
- Vaihe: Sallii yksittäisen liipaisimen asettamisen tietylle laskulle
- Todennäköisyys: Asettaa todennäköisyyden, että laukaisu syttyy
- Nopeus: Asettaa aikapohjan sisäisissä kelloissa
- Kellonsiirto: Viivästyttää jakamista täyteen kelloihin
- Time Shift: Viivästyttää jakamista kellon osittain
- Pulssileveys: liipaisimen / portin käyttöjakso 0 prosentista 100 prosenttiin
Esiasetukset, pankit, & Beat Sync
Trigger Riotin Matrix- ja Independent-tiloissa on neljä esiasetusta, yhteensä 16 muistia neljässä pankissa. Esiasetuspainikkeen pitäminen tallentaa kyseisen esiasetuksen pankille, jolloin voit palauttaa sen nopeasti nopeasti painamalla esivalintapainiketta. Esiasetukset säästävät kuvioita, BPM: ää ja kaikkia asetettuja syklin alkamis- ja loppupisteitä. Esiasetusten vaihtaminen palauttaa kierron ja lähettää nollauspulssin Reset Out -liittimeen synkronoimalla muiden sekvenssien kanssa.
Neljä pankkia sisältää neljä esiasetusta. Pankin vaihtaminen ei muuta nykyistä esiasetusta, ennen kuin preset-painiketta painetaan. Pankeilla on vaihtoehtoisia toimintoja, kun niitä pidetään esiasetetun silmukointitoiminnon asettamiseksi, ja kvantisoidaan ennalta asetetut muutokset.
Tiptop Audio Trigger Riot voi myös kvantisoida manuaalisesti esiasetetut muutokset syklin alkuun, jos Cycle Start ja Cycle End on asetettu. BeatSync Continue voidaan ottaa käyttöön pitämällä B1 / BeatSync-painiketta painettuna. Tässä tilassa esiasetuksia muutetaan palauttamatta sisäistä laskuria tai lähettämällä nollaussignaalia. beatSync ohjaa myös mykistyksiä sekä esiasetettuja muutoksia.
Napauta Tempo
Trigger Riotissa on kätevä Tap Tempo -painike. Kun painiketta painetaan kerran, näytetään "tAP" -viesti, jonka avulla voit napauttaa haluamaasi tempoa painamalla painiketta kaksi kertaa ajassa. Tämä uusi tempo näkyy näytössä. Voit myös syöttää vaiheet Mute / Sel-painikkeilla. Pitämällä Tap Tempo -näppäintä näkyviin tulee "tAPS" -viesti. Mute / Sel-painikkeiden yksittäiset painallukset asettavat askeleen siihen tahtiin, kun CYCE ei ole 0. Näitä nappeja kvantisoidaan edelliseen 16. huomautukseen, eikä laukaisinta käynnistetä seuraavaan jaksoon asti. Kanavat eivät mykene tässä tilassa.
Matriisi / itsenäinen vaihdettavissa
Tiptop Audio:n Trigger Riot -toiminnon avulla voit valita oletusmatriisitilan, jossa rivit ja sarakkeet ovat vuorovaikutuksessa toistensa kanssa, ja itsenäinen tila. Riippumattomassa tilassa jokaisella rivin tai sarakkeen tulostuksella voi olla oma asetus. Tässä tilassa Mute / Sel-painikkeita pidetään painettuna ja haluttu nuppi voidaan kääntää parametriarvojen asettamiseksi. Tilojen muuttaminen ei siirry mihinkään asetukseen, vaan kaksinkertaistaa Trigger Riotiin tallennettujen esiasetusten määrän.
Kellon syöttö & lähtö
- Kello IN: Voit lisätä 0 - 5 V liipaisimen tai portin lähteen, jolloin voit ajaa Trigger Riotia, kun ulkoinen kello on valittu. Saapuvan kellosignaalin nopeus voidaan valita toiminnolla ("DIN"). Kaksi hintaa ovat 1 / 16th muistiinpanoja tai 24 PPQ DIN Sync ("DIN").
- Kello OUT: Tämä antaa jokaisen kellon BPM- ja kellon asetuksen perusteella. Kaksi hintaa ovat 1 / 16th muistiinpanoja tai 24 PPQ DAW tai DIN Sync.
- Palauta IN: Palauttaa sisäisen laskun syklin alkuun.
- Nollaa OUT: Käynnistetään, kun sisäinen laskenta nollataan joko syklin tai ulkoisen liipaisimen avulla.
Vaihe, todennäköisyys ja nopeustilat
- Vaihe-tila: Askel-tilassa yksittäisen kellon laskut voidaan asettaa laukaisemaan tietyllä tulolla. Arvo vaihtelee 0: sta, joka on pois päältä, 255 kelloon, ja arvoa rajoittaa sisäinen työkierto. Vaiheet voidaan myös syöttää manuaalisesti käyttämällä Tap Step -tilaa. Vaiheiden syöttämisen jälkeen ne voidaan muokata antureilla.
- Todennäköisyysmuoto: Todennäköisyyden käyttäminen lisää osastojen laukaisuun satunnaisuutta. Arvot vaihtelevat 0 prosentista tai aina pois päältä, 100 prosenttiin tai aina päälle. 50 prosentin asetus johtaa satunnaiseen "kolikonheittoon". Oletusarvo on 100 prosenttia.
- Nopeusmuoto: Nopeus on sisäisten kellonpuikkojen lukumäärä, joihin jako perustuu. Trigger Riotin sisäinen kello kulkee 96 PPQ: lla (1/384 huomautus) ja oletuskello on 24 punkkia, tai 1/16 huomautus (neljännes merkintä vastaa 96 kellon piikkiä jaettuna neljään, jolloin tuloksena on 24 punkkia). Käytettävissä on mikä tahansa 2: stä 96: een osa-alue, ja hieman hienovaraisista nopeusasetuksista voi syntyä hyvin hienovaraisia pyöriviä kuvioita. Nopeutta voidaan pitää kellon kertoimena.
Säädettävä pulssinleveys
Pulssin leveys on ajanjakso, jona lähtöimpulssi pysyy korkeana (5 V) ja on prosenttiosuus jaosta. Pulssin leveys lasketaan divisioonan plus kellon ja ajanvaihdon perusteella, joten siirtymillä on suhteellisesti lyhyempi pulssin leveys. Pulssileveyden asettaminen arvoon 0 asettaa pulssin leveyden yhdeksi sisäiseksi kellokierrokseksi riippumatta siitä, mikä jako on, mikä on hyödyllinen rummun laukaisussa.
tahdistus
Tiptop Audio Trigger Riotissa on useita synkronointivaihtoehtoja. Yksi näistä on SyncBus. SyncBus on ainutlaatuinen synkronointistandardi, jonka Tiptop on kehittänyt synkronoimaan sekvenssejä uskomattomaan ajoitukseen ja älykkyyteen. SyncBus käyttää suurten nopeuksien rinnakkaista tiedonsiirtoa tämän saavuttamiseksi, ja se on suositeltava menetelmä useiden Trigger Riot -moduulien synkronoimiseksi. Useita laitteita kytketään moduulin takaosassa olevalla erikoiskaapelikaapelilla. Tämä kuljettaa kelloa, nollausta, esiasetusta ja Boss signaalia sen määrittämiseksi, mikä laite on isäntä. Trigger Riot voidaan synkronoida myös tietokoneeseen perustuvaan DAW-tiedostoon.